Julen 2012

Ja, vart ska jag börja? Denna julen har varit speciell, annorlunda, häftig, värmande, oförglömlig och alldeles, alldeles underbar. Jag tänker faktiskt inte ta allt i detalj vad vi gjorde exakt varje minut för det kommer ni bara bli utråkade av men jag kan säga att jag hade två riktigt fina dygn med framför allt värdfamilj men också båda mina värdföräldrars sidor av släkten. Dagen före julafton firades med Debs sida av släkten; en hel del barn, en galen mormor som blandade drinkar i baren, en stor jultomte som kom med massa paket och god mat. Julafton och dagen efter firades i Chicago hos Dans syster med mycket skratt, härlig julklappslek, svenska köttbullar och massa kärlek. 
Det har vart så häftigt att fira jul med en helt annan familj. Jag menar att vara i en familj som inte är av samma kött och blod men samtidigt känna sig så hemma och älskad är underbart. Alla tar mig verkligen till sig och behandlar mig som deras riktiga barn/barnbarn/släkting. Vilken känsla! Jag är så tacksam för allt jag är med om så jag blir helt varm i hjärtat, denna julen och framförallt detta året kommer vara något jag aldrig kommer glömma. Så glad att jag fick chansen att göra detta och att jag faktiskt gjorde det!

Hos Debs mamma i en stad ganska nära oss. Härlig kväll med mycket god mat. 


Detta var hos Dans syster där vi firade själva julafton. Vi hade en bra kväll då temat var "Ugly Sweaters", det menas alltså att du hittar den fulaste, äldsta, konstigaste tröjan du har och låtsas som om den är snygg. Själv hade jag en med olika julmotiv på, haha inte så attraktiv. Hela släkten stannade över natten hos fastern och när vi vakna gick alla runt i sina pyjamasar hela dagen. 

 
 
 
 
Detta var några av sakerna jag fick av min värdfamilj och familj. Blev helt häpen, är så tacksam för allt. Favoriten är Micheal Kors klockan som min värdsyster valde ut. 

Kommentarer
Postat av: Stina

Lydia, det är så roligt att läsa om hur bra du har det! Njut och ta hand om dig :) tänker på dig!

2012-12-28 @ 00:17:55
Postat av: Andie

Åååh vad mysigt! Älskar klockan, fick ju själv en MK med diamanter nyligen. Och även sånna gosiga slippers. Fula men används konstant. Var oxå chockad över allt jag fick från värdfamiljen. Jeeeez.
Gojul skruffiduffan! Snart har vi vart här halvvägs. Njuuuut!

2012-12-30 @ 07:53:44
URL: http://www.missnyvoll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0