SNOWDAY

Waah, en sak jag älskar om USA: Snöar det det minsta lilla så kallar man det "snowday" och man har ingen skola. Det hände faktiskt idag, för igår på nyheterna så hörde vi att det skulle komma en kraftig snöstorm och därför kunde vi kanske få avstängd skola. Varför dom stänger skolan är för att amerikanare är inte alls förberedda för snö, man har inga direkta vinterdäck så det är liksom farligt. Sen kan de inte köra skolbussarna heller. Iallafall, Så vi gick och la oss, i hopp om att skolan skulle ringa på morgonen och säga skolan kommer vara stängd. Och mycket riktigt så ringde dom - ingen skola! När jag vaknade och kollade ut igenom fönstret på morgonen, med rusningar i kroppen om att få senare kunna gå ut och leka i snön så var det helt grönt på marken. Inte en endaste snöflinga. Haha, Men glad var jag för ingen skola och senare började det faktiskt snöa rejält. Nu är det kanske 2 decimeter utanför huset och jag o syskonen har faktikst varit ute i snön ikväll.

Nu ringde de även för no school imorgon heller, haha! Jag fick därmed ett förtidigt jullov. Klagar dock inte! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0