Pappi

De sista minuterna, av vad för mig är den 26 Januari 2013, vill jag ge till min pappa. Till min älskade, efterlängtade pappa som fyllde år idag, som blev ett år äldre än vad han var igår. Jösses, det är så mycket som jag vill säga, så mycket som jag vill tacka dig för och berätta. Men jag ska väl egentligen börja med att säga Grattis.
Grattis till dig pappa, på din stora dag, Grattis tusen gånger om. Jag önskar verkligen att jag kunde krama dig idag och vara runt dig, men tyvärr är jag lite för långt bort för det. Men jag vet, att du är så glad att jag gör detta äventyret, så ärligt tror jag att du ändå har det bredaste leendet på läpparna, även om en av dina tre barn inte är i Sverige. För sådan är du, du är alltid glad för andra. 
Iallafall, tänk att du; den skönaste pappan som finns blev just min pappa. För skön är du verkligen, Jag har alltid kul med dig, och även om jag är på det dåligaste humöret så kan du alltid få mig att le. Därför kan jag också kalla dig min bästavän.    Jag vill också säga att du är den ärligaste, och trognaste killen. Och det ser jag verkligen upp till dig för, och det vill jag ta efter. Du vet exakt vad du tycker och du är inte rädd för att säga det, men samtidigt så vill du alltid allas bästa. Och tar alltid andra före dig själv.     Jag ser också upp till den peppande egenskapen du har, där du bara kan välja några simpla ord och ingenting känns omöjligt längre. Du har hjälpt dina tre barn igenom alla olika valmöjligheter vi någonsin haft och alltid hittat den rätta vägen att ta. 

Jag hoppas verkligen att din födelsedag var riktigt fin, jag hoppas att familj och vänner firade dig riktigt bra. Men framförallt att de var med dig och visade deras uppskattning för dig, för det är det jag tycker att födelsedagar är om. Att sätta födelsedagsbarnet i fokus och verkligen visa sin uppskattning till den. Jag önskar så att jag kunde vara med dig denna dagen, men jag vet, att om mindre än en vecka så ses vi och då får jag min tid att fira dig. Så jag längtar. 

Tack för allting du har gjort för mig, och för alla chanser i livet du ger mig. Jag är så tacksam för alltihopa. 
En sista sak som jag vill säga; när mina syskon säger att jag liknar mer och mer dig för varje dag, så blir jag glad. För jag vill, jag vill gå i dina fotspår. 
Grattis igen fina pappa! 

Kommentarer
Postat av: elin

GRATTTIS MATS!!!

2013-01-27 @ 08:15:50
Postat av: Lina

Det var det finaste!! Jag instämmer i allt!!

2013-02-02 @ 10:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0